שיפור חווית לקוח
28/07/2022

כל מה שאתם צריכים לדעת על הרגולציה החדשה - מאגר ״אל תתקשרו אלי״

https://imagedelivery.net/96rXur4ZJ5lf0RWFpqlHvQ/6323a074-edd1-41f0-c5cf-db21aa87f300/public
ערן אמרג'י | סמנכ"ל שיווק ומכירות
7 דקות

מאגר ״אל תתקשרו אלי״ יכנס לתוקף בתחילת 2023 וינוהל על ידי הרשות להגנת הצרכן. מצד אחד מדובר בכלי חיוני למניעת הטרדה של אזרחים תמימים ומאבק בעוקץ צרכני בכלל, ועוקץ אוכלוסיות חלשות כמו קשישים ועולים חדשים בפרט. מצד שני ישנם לא מעט מוקדי טלמרקטינג שפעילותם העסקית לגיטימית ומבוססת על הוצאת שיחות מכירה ועשויים להיפגע מכך. אז מה אתם צריכים לעשות כדי להיות מוכנים בזמן? המשיכו לקרוא.

 

אשה מבוגרת שמקבלת שיחות ממוקד מכירות

 

אחת הבעיות העיקריות עם חוק התקשורת המוכר כ'חוק הספאם' היא שגם לאחר שאדם קיבל שיחת ספאם הוא יכול לבקש שיסירו אותו מרשימת התפוצה אך בסופו של דבר מספר הטלפון שלו נשמר במאגר מידע וקרוב לוודאי שיעשו בו שימוש חוזר על ידי חברה אחרת בעתיד. לכן בסוף חודש יוני ועדת הכלכלה התכנסה ואישרה את התקנות המסדירות את אופן השימוש של בעלי העסקים והצרכנים במאגר (תיקון מס' 40 לחוק התקשורת), וקובעות את ההוראות לרישום והסרה של מספר טלפון במאגר והאופן בו בעלי עסקים יכולים לבצע בירור במאגר לפני יצירת קשר עם הרשומים במאגר. המאגר עצמו יופעל על-ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, והחובה להשתמש בו תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023. עם זאת, מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי המאגר יחל לפעול כבר מנובמבר הקרוב.

 

מאגר "אל תתקשרו אליי" - איך זה יעבוד?

מבחינת הצרכנים כל שעליהם לעשות הוא להיכנס למאגר ולהזין את פרטיהם כולל מספר הטלפון שלהם ולאשר את זהותם על ידי במסרון זיהוי שישלח לנייד עליו הם הצהירו ומאותו הרגע הם נכללים במאגר "אל תתקשרו אלי". עסק שיבקש ליזום פנייה שיווקית טלפונית לאותם מספרים שרשומים במאגר חייב לוודא קודם לכן שהמספר אינו נכלל במאגר אחרת הוא יהיה חשוף לקנס כספי של 45,000 ש"ח, ואם לאחר שקיבל צו הוא ימשיך בהפרה הוא צפוי לקנס גדול פי שלוש.

 

מהי פניה שיווקית?

כל פנייה של עסק לצרכן באמצעות שיחה למספר הטלפון של הצרכן, במטרה להתקשר בעסקה, כולל הצעה לקבל מוצר או שירות ללא תמורה, בהנחה או תוך מתן הטבה.

חריגים:

1. פנייה של עוסק לצרכן לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה.
2. פנייה שיווקית לצרכן הקשורה בעסקה מתמשכת, בתקופת העסקה, לגבי אותה עסקה (לא חל על פנייה שיווקית לגבי עסקה אחרת או הארכתה של עסקה קיימת).
3. פנייה לצרכן שנתן הסכמה מפורשת ונפרדת בכתב לפנייה שיווקית אליו. הסכמה זו תהיה תקפה לשנה אלא אם הצרכן חזר בו מהסכמתו קודם לכן.
4. כמו כן, צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק ונתן לו הסכמה מפורשת לפנייה שיווקית אליו מאותו עוסק תהיה בתוקף לשנה, אלא אם הצרכן חזר בו.

 

חשוב להדגיש כי שיחות לבקשת תרומה אינן מוגדרות כשיחות שיווקיות ועל כן הצרכנים עדיין חשופים להטרדות כאלה ואחרות (לדוגמא "קבר רחל").

 

בעל עסק? כיצד תתמודד עם החוק החדש?

ראשית, למרות שעסקים רבים מתחום המכירות והטלמרקטינג עובדים לפי "חוק המספרים הגדולים" ולרב גם מצליחים להכניס כסף מלקוחות שלא התעניינו ישירות במוצר שלהם, אנו ממליצים לשנות את הגישה השיווקית ולהכין את הקרקע ליום שאחרי. תחשבו על זה, אם אותם עסקים ימקדו את מאמצי השיווק שלהם בלקוחות פוטנציאלים ברשתות החברתיות, באתר מוצלח, בקידום אורגני או ממומן, ככל הנראה שבפחות שיחות יצליחו להכניס יותר כסף. 

 

נכון לרגע זה טרם פורסם הנוסח הסופי של הצעת החוק "אל תתקשרו אלי" שאושר במליאה אך הרשות להגנת הצרכן פרסמה מספר הנחיות בנושא הכוללים מסמך API שמאפשר חיבור של המערכות הארגוניות למאגר עצמו וכך למנוע מעצמם קנס גבוה.

 

חשוב להדגיש כי אנחנו ב-Voicenter ערים לרגולציה החדשה שמעוררת תהיות בין לקוחותינו העסקיים וכבר פועלים מול הרשויות לצורך הכנות לחיבור בין מערכת הטלפוניה למאגר ולספק את ההגנה הראויה. ברגע שהמאגר יהיה זמין להתממשקות נדאג לבצע זאת ונעדכן את קהל לקוחותינו.

 

לחצו כאן למעבר לדף מידע של הרשות להגנת הצרכן.

 

10,279 מנויים לניוזלטר שלנו

אל תישארו מחוץ לעניינים!