שיווק ומכירות
18/12/2022

Voicenter - מאגר אל תתקשרו אליי - כל מה שצריך לדעת על הרגולציה החדשה

https://www.voicenter.com/media/b1zpqzqa/dnc-hiw.jpg
ניצן גוטמן | מנכ"ל מייסד-שותף
4 דקות

חברתינו השלימה את החיבור למאגר "אל תתקשר אליי" של הרשות להגנת הצרכן ואנו מציעים את השירות שבודק את המספר טרם החיוג אליו - כחלק מסל השירותים של חברתינו.

כאמור, מועד תחילת האכיפה נדחה ל22.1.2023 אך תחילת החוק הינו עדיין ה1.1.2023, ואנו ערוכים להציע אותו לכלל לקוחותינו.

מידע על השירות של מאגר אל תתקשר אליי שחברתינו מציעה. 

אם אתה בית תוכנה ישראלי ולא מצליח להתחבר בעצמך למאגר, הנה בלוג אחר שעשוי לעניין אותך עם טיפים שימושיים למימוש הAPI מול מאגר "אל תתקשר אליי" של הרשות להגנת הצרכן.

 

עדיין לא לקוחות או שותפים של Voicenter?
צריכים ייעוץ בנושא?
מוזמנים לחייג 3023* או להשאיר פרטים בכתובת [email protected]. מבטחים ש(רק אנחנו) כן נתקשר אליכם ;-)

מאגר ״אל תתקשר אליי״ נכנס לתוקף בתחילת 2023 ומנוהל על ידי הרשות להגנת הצרכן. מצד אחד מדובר בכלי חיוני למניעת הטרדה של אזרחים רבים ומאבק בעוקץ צרכני בכלל, ועוקץ אוכלוסיות חלשות כמו קשישים ועולים חדשים בפרט. מצד שני ישנם לא מעט מוקדי מכירות וטלמרקטינג שפעילותם העסקית לגיטימית ומבוססת על הוצאת שיחות מכירה שעשויים להיפגע מכך.

אז מה אתם כבעלי עסקים צריכים לעשות כדי להמנע מחשיפה מיותרת לקנסות? המשיכו לקרוא.

 

צרכנית מבוגרת שאינה מבינה מה רוצים ממנה בטלפון

 

אחת הבעיות העיקריות עם חוק התקשורת המוכר כ'חוק הספאם' היא שגם לאחר שאדם קיבל שיחת ספאם הוא יכול לבקש שיסירו אותו מרשימת התפוצה אך בסופו של דבר מספר הטלפון שלו נשמר במאגר מידע וקרוב לוודאי שיעשו בו שימוש חוזר על ידי חברה אחרת בעתיד. לכן בסוף חודש יוני ועדת הכלכלה התכנסה ואישרה את התקנות המסדירות את אופן השימוש של בעלי העסקים והצרכנים במאגר אל תתקשרו אלי (תיקון מס' 40 לחוק התקשורת), וקובעות את ההוראות לרישום והסרה של מספר טלפון במאגר והאופן בו בעלי עסקים יכולים לבצע בירור במאגר לפני יצירת קשר עם הרשומים במאגר. המאגר עצמו יופעל על-ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, והחובה להשתמש בו תיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2023. עם זאת, מהרשות להגנת הצרכן נמסר כי המאגר יחל לפעול כבר מנובמבר הקרוב.

מאגר "אל תתקשרו אלי" - איך זה יעבוד?

מבחינת הצרכנים כל שעליהם לעשות הוא להיכנס למאגר ולהזין את פרטיהם כולל מספר הטלפון שלהם ולאשר את זהותם על ידי במסרון זיהוי שישלח לנייד עליו הם הצהירו ומאותו הרגע הם נכללים במאגר "אל תתקשרו אלי". עסק שיבקש ליזום פנייה שיווקית טלפונית לאותם מספרים שרשומים במאגר חייב לוודא קודם לכן שהמספר אינו נכלל במאגר אחרת הוא יהיה חשוף לקנס כספי של יותר מ-46,000 ש"ח, ואם לאחר שקיבל צו הוא ימשיך בהפרה הוא צפוי לקנס גדול פי שלוש.

מהי פניה שיווקית?

כל פנייה של עסק לצרכן באמצעות שיחה למספר הטלפון של הצרכן, במטרה להתקשר בעסקה, כולל הצעה לקבל מוצר או שירות ללא תמורה, בהנחה או תוך מתן הטבה.

חריגים:

1. פנייה של עוסק לצרכן לאחר שהצרכן פנה אליו וביקש ממנו כי יחזור אליו באמצעות שיחה.
2. פנייה שיווקית לצרכן הקשורה בעסקה מתמשכת, בתקופת העסקה, לגבי אותה עסקה (לא חל על פנייה שיווקית לגבי עסקה אחרת או הארכתה של עסקה קיימת).
3. פנייה לצרכן שנתן הסכמה מפורשת ונפרדת בכתב לפנייה שיווקית אליו. הסכמה זו תהיה תקפה לשנה אלא אם הצרכן חזר בו מהסכמתו קודם לכן.
4. כמו כן, צרכן שפנה מיוזמתו לעוסק ונתן לו הסכמה מפורשת לפנייה שיווקית אליו מאותו עוסק תהיה בתוקף לשנה, אלא אם הצרכן חזר בו.

חשוב להדגיש כי שיחות לבקשת תרומה אינן מוגדרות כשיחות שיווקיות ועל כן הצרכנים עדיין חשופים להטרדות כאלה ואחרות (לדוגמא "קבר רחל").

בעל עסק? כיצד תתמודד עם החוק החדש?

ראשית, למרות שעסקים רבים מתחום המכירות והטלמרקטינג עובדים לפי "חוק המספרים הגדולים" ולרב גם מצליחים להכניס כסף מלקוחות שלא התעניינו ישירות במוצר שלהם, אנו ממליצים לשנות את הגישה השיווקית ולהכין את הקרקע ליום שאחרי. תחשבו על זה, אם אותם עסקים ימקדו את מאמצי השיווק שלהם בלקוחות פוטנציאלים ברשתות החברתיות, באתר מוצלח, בקידום אורגני או ממומן, ככל הנראה שבפחות שיחות יצליחו להכניס יותר כסף.

פוסטים נבחרים

מטוס נייר אדום

אם לא תרשמו, איך תגלו את החידושים ?

אם תרשמו, נדאג לשלוח לכם רק חדשות שמעניינות את העסק שלך