ניתוח רגשות ותכונות הדוברים
אובדן "תחושת הבטן" כשהעסק גדל
כשעסק קטן, המנהל מכיר אישית את הלקוחות, מאזין לרוב השיחות, וחש היטב את הדופק של הארגון. הוא יודע מתי לקוח מרוצה או מתוסכל ומתי נציג זקוק להכוונה או רענון קל. אך כשהעסק צומח, המציאות משתנה. אין יכולת לדעת מהם הרגשות של כל הנציגים והלקוחות.
ניהול דורש תשומת לב לאינספור פרטים, והאזנה לכל השיחות הופכת למשימה בלתי אפשרי. מנהלים מגיעים למצב בו הם מאזינים, במקרה הטוב, לכ-2% בלבד מהשיחות, מה שיוצר תחושת חוסר אונים. ה"איך" וה"למה" של השיחה הולכים לאיבוד, והיכולת לנהל על בסיס הבנה רגשית עמוקה נעלמת.