טלמרקטינג: כל מה שצריך לדעת על שירותי טלמרקטינג לעסקים
טלמרקטינג הוא שם מוכר לביצוע שיחות טלפוניות יזומות שמטרתן לקדם מכירות. השיחה עשויה לכלול מתן מידע, מכירה בפועל או אולי תיאום פגישה לקבלת מידע נוסף והתרשמות ישירה מהמוצר. היא עשויה להיות אפילו שיחה לשם ביצוע סקרים בקרב הלקוחות. כל זאת במטרה לסייע לקידום המכירות. גם אם זה מתבטא בהארכת עסקאות קיימות (חידוש מנוי) או בהצעת מוצרים נוספים (משלימים, מתקדמים יותר, חדשים יותר). זאת בהבדלה מטלמיטינג, מונח שמתייחס לשיחות כאלה שמטרתן רק לקבוע פגישה עם הלקוח.
למי נועד מוקד טלמרקטינג?
טלמרקטינג נועד רק למוצרים ושירותים שמתאים למכור דרך הטלפון. כלומר, מבלי שהלקוח התנסה בשירות או ראה את המוצר. כמו כן, שירות טלמרקטינג נועד לעסקים שרוצים למכור מוצרים מרמת עלויות מסוימת ומעלה (שתצדיק את עלות השירות).
מה כוללים שירותי טלמרקטינג לעסקים?
מה זה כולל בפועל?
- למידה - ראשית, חברת הטלמרקטינג תצטרך ללמוד את המוצר או השירות שמוכרים ואת כל היבטי השיווק והמידע שקשור בו אצלכם, שעשוי לסייע להשגת המטרות.
- תפירת פתרון עבורכם – הגדרת תסריטי שיחה שמותאמים עבורכם ושיפורם המתמיד בהמשך. כולל לגבי לקוחות עם התנגדויות שונות וגם לקוחות עבר עם תוכנת טלמרקטינג מתקדמת.
- צוות מקצועי - הפעלת אנשי מכירות מקצוענים מנוסים שיבצעו את העבודה עבורכם.
במסגרת השירות, ניתן לחזור אל אנשים אשר השאירו פרטים לשם כך (לאחר שראו פרסומת שלכם במקום כלשהו). אפשר גם לפנות לאנשים שלא הביעו כל עניין, אבל הם מתאימים לפרופיל הלקוח הפוטנציאלי שלכם.
מוקד טלפוני: השירות שיוביל אתכם להצלחה
כדי לבצע פעילות טלמרקטינג ביעילות, יש צורך גם בתשתיות טכנולוגיות מתאימות. מה זה אומר? מרכזיה וירטואלית בענן תספק מבחר יכולות חשובות לטלפוניה בעסק, כולל עבור טלמרקטינג. בין השאר, מתן מענה לצרכי מוקד טלפוני, הוא בין השירותים החשובים ביותר שמרכזיה כזו מספקת. המוקד נותן מענה לשני סוגים משלימים של פעילויות: מחד, יש שירות חייגן, אשר מסייע להוציא שיחות בהיקפים גדולים ליעדים שונים. המערכת משתמשת ברשימת מספרי יעד, מחייגת אליהם אוטומטית, ממתינה לקבלת מענה, וכאשר יש מענה, היא יכולה לחבר בין הלקוח לבין המוקדן שלכם. כל זאת חוסך זמן עבודה רב. מאידך, מוקד טלפוני מקל על קבלת שיחות נכנסות לעסק באמצעות מנגנון נתב שיחות מתקדם (Interactive Voice Response). לקוחות שחזרו אליכם בעקבות קבלת שיחת טלמרקטינג או מכל סיבה אחרת יקבלו תמיד מענה מיידי מה-IVR. בעזרתו, הם יוכלו לנתב את עצמם לבד, אל השלוחה הרצויה בעסק.
איך פתרונות טלמרקטינג מגדיל את ההכנסות?
שירות כזה עשוי להגדיל את הכנסותיכם תודות לכך שהוא שירות מקצועי, שמבוצע על ידי מקצוענים מנוסים בתחום זה. השירות יסייע להפוך יותר לידים ללקוחות בפועל ולסגור עסקאות בהיקפים המבוקשים. חשוב לציין ששירות טלמרקטינג יכול לא רק להגדיל הכנסות, אלא גם לצמצם הוצאות. זאת תודות לחיסכון רב בזמן עבורכם, חיסכון בצורך לגייס ולהעסיק עובדים לכך וגם בעלויות של הציוד הדרוש. חשוב לזכור שיש בזבוז לא מועט של שיחות יוצאות, מאחר שלא מקבלים מענה או שהאדם אינו פנוי לדבר כרגע.
מה כדאי לדעת לפני שבוחרים חברה לטלמרקטינג?
פעילות טלמרקטינג מוזילה עלויות אך איננה זולה. לכן וגם לאור חשיבותה העסקית, חיוני לבחור חברה כזו בתשומת לב. זהו נושא רחב בפני עצמו, אך על קצה המזלג חשוב לבדוק את הוותק של החברה, המוניטין וגם המלצות ממקורות שונים, עלויות השירות וכן שירותים נוספים שהם אולי מציעים.
ההתנגדויות של לקוחות פוטנציאליים
התנגדויות מצד לקוחות לרכישה הן עניין רגיל שיש להתמודד איתו על דרך קבוע עבור אנשי מכירות, ומי שרוצה להצליח בטלמרקטינג, חייב להתעמק בנושא זה היטב. סוגי ההתנגדויות השונות והדרכים לטפל בהן הם דברים שנחקרו במשך השנים ויש המלצות מעשיות רבות וידועות בנושא כיצד לתת להן מענה. חשוב לקחת בחשבון שהמצב שבו לקוח משתכנע מייד לרכוש הוא לא בהכרח מצב נפוץ. הדבר תלוי גם באופי המוצר או השירות, מאחר שמכירת כל מוצר היא שונה בהתאם לאופי המוצר. מעשית, חשוב להיות ערוכים מנטאלית וטכנית, לבצע רצף פניות ללקוח, כולל פולואפים לשלבים שכבר בוצעו מולו. לא כדאי רק לחכות לתגובת הלקוח, אלא חשוב ליזום התקדמות. יש לעשות זאת בטאקט, מבלי להיות נודניקים. לשם ההמחשה: ייתכן שלקוח היה בפגישה אצלכם ושמע עוד על המוצר. כעת הוא צריך לחשוב על זה. ייתכן מאוד שלאחר שבוע הוא עדיין לא חזר אליכם, אבל לא משום שהוא לא מעוניין, אלא פשוט כי הוא שכח מזה בגלל עניין דחוף כלשהו. שיחת "פולואפ" בנדון עשויה להיות ההבדל בין השגת לקוח ומכירה לבין איבוד לקוח.
מה זה טלמרקטינג?
טלמרקטינג הוא הנוהג של שיווק מוצרים או שירותים בטלפון. זה כרוך בביצוע שיחות טלפון ישירות ללקוחות פוטנציאליים כדי לקדם מוצרים, לערוך סקרים או לאסוף מידע. טלמרקטינג יכול להיות יוצא (שם עסקים יוזמים את השיחה ללקוחות פוטנציאליים) או נכנס (כאשר לקוחות מתקשרים לעסק בתגובה לפרסומות או מבצעים).
זה משמש בדרך כלל על ידי חברות כדי להגיע לקהל גדול והוא יכול להיעשות על ידי סוכנים חיים או מערכות אוטומטיות. טלמרקטינג היא שיטה חסכונית אך לעיתים ניתן לראות אותה בצורה שלילית עקב שיחות לא רצויות, מה שעלול להוביל להסדרה במדינות רבות.
למי מתאים מוקד טלמרקטינג?
מוקד טלמרקטינג מתאים למגוון רחב של עסקים, במיוחד לאלו המעוניינים להגיע ישירות ללקוחות פוטנציאליים ולהגדיל מכירות או לאסוף מידע ביעילות. זה יכול להתאים טוב ל:
- עסקים קטנים ובינוניים (SMBs): הם יכולים להשתמש בטלמרקטינג כדי להרחיב את בסיס הלקוחות שלהם ללא צורך בתקציבי שיווק נרחבים.
- חברות B2B (Business-to-Business): טלמרקטינג משמש לעתים קרובות כדי ליצור לידים, לקבוע פגישות או לספק מידע על המוצר ישירות לעסקים אחרים.
- מסחר אלקטרוני וקמעונאי: טלמרקטינג יכול לעזור לקדם מוצרים חדשים, לטפל בפניות לקוחות או להגביר את המכירות באמצעות מבצעים מיוחדים.
- ספקי שירותים (ביטוח, טלקום, פיננסים וכו'): תעשיות אלו משתמשות לעתים קרובות בשיווק טלפוני כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים, למכור שירותים במכירות או לחדש חוזים.
- ארגונים ללא מטרות רווח: הם יכולים להשתמש בשיווק טלפוני כדי להעלות את המודעות, לבקש תרומות או לבנות קשרים עם תורמים.
- חברות עם מוצרים מורכבים: כאשר מוצרים או שירותים דורשים הסבר מפורט יותר או מגע אישי, טלמרקטינג מאפשר אינטראקציה ישירה בזמן אמת.
- שירותים מבוססי מנויים: טלמרקטינג שימושי לחידוש מנויים, מכירה צולבת או מכירה נוספת של שירותים נוספים.
סיכום
שירותי טלמרקטינג הם בהחלט סוג שירותים שכדאי לכל עסק להכיר. כך גם לגבי מוקד טלפוני ובכלל שירותי מרכזיה בענן שישפרו את אופן התנהלות העסק ויסייעו להתייעלות ובכך להגדלת מספר הלידים והמכירות.