שיווק ומכירות
26/07/2022

לידים לעסק: כל מה שרציתם לדעת על התנהלות נכונה עם לידים ולא העזתם לשאול

https://imagedelivery.net/96rXur4ZJ5lf0RWFpqlHvQ/70e79c16-286d-4d0e-9fe1-0e3c0ba62400/public
אלכס פרידמן- סמנכ"ל שיווק ומכירות
9.5 דקות

בעידן שבו אנו חיים, ניצול נכון של המדיה והכלים הדיגיטליים זה דבר קריטי וחשוב להרבה מאד עסקים. נראה שבלא מעט מקרים, קשה מאד להגיע לתוצאות הרצויות ללא שיווק נכון ושיטות מכירה וירטואליות מתקדמות. אנו מדברים כמובן על מגוון אפיקי שיווק שונים, אך נראה בפרט כי החשיבות של איסוף לידים יעיל וניהול שלהם הוא דבר נדרש עליו מתבססים לא מעט עסקים בישראל. אם התחום הזה רלוונטי גם עבורכם ואם אתם מרגישים שיש מקום לשיפור, אנו רוצים לעשות קצת סדר בדברים ולהסביר קודם כל מה הם לידים, ולא!!! לאחר מכן נדבר על אופן הגיוס של לידים ועל פיקוח וניהול נכון שלהם. בואו נצא לדרך!

 

גיוס לידים

מה זה לידים?

ליד הוא מונח מתחום השיווק הדיגיטלי שהמשמעות שלו היא למעשה לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים ברשת, ומתעניין בשירותים/מוצרים שעסק כלשהו מציע. ברמה הטכנית הבסיסית, ליד זו למעשה רשומה המכילה את פרטי הלקוח ולרוב את שמו/ה, כתובת דואר אלקטרוני, מספר טלפון ולפעמים גם פרטים נוספים. במובן הרחב ביותר, לידים הם בעצם הדרך של עסקים להגדיל את קהל הלקוחות ואת שורת הרווח כתוצאה מכך. ככלל ניתן לחלק את סוגי הלידים לשתי קטגוריות עיקריות: לידים חמים וקרים.

 

 

לידים חמים

לידים חמים הם כאלו שהגולשים משאירים באתר או דרך הפרסומים באופן ישיר, ולא דרך גורם שלישי. אלו נחשבים לסוגי הלידים האיכותיים ביותר, מפני שמדובר בלקוחות פוטנציאליים שהתעניינו מראש במוצרים או בשירותים שעסק מסוים מציע. לידים חמים מוגדרים גם כלידים מפורטים יותר עם מידע שיעזור לקדם מכירה, למשל יותר פרטי יצירת קשר, מידע מקדים על הלקוח ועל העניין שלו במוצר/שירות, וכו׳. לידים חמים נחשבים כלידים טובים ואיכותיים יותר, ולכן הם גם בדרך כלל יותר יקרים.

 

 

לידים קרים

לידים קרים הם פרטי יצירת קשר של אנשים שלא מתעניינים בהכרח במוצר/שירות של העסק באופן ישיר, אלא הגיעו באופן עקיף. למשל, אנשים שמתעניינים בשירותי קידום ושיווק ברשת והשאירו פרטים במודעה כללית שלא מפרסמת שירות או מוצר של חברה ספציפית. אלו הם לידים שמגיעים בדרך כלל מרשימות של בעלי אתרים או מודעות שמוכרים אותן לעסקים הרלוונטיים. זהו ליד שקשה יותר לסגור ולכן הוא נקרא ליד קר.

 

 

כיצד מגייסים לידים לעסק?

אין ספק שאחת השאלות העיקריות של בעלי עסקים היא כיצד ניתן לגייס לידים לעסק, וחשוב להבין שזה דבר שלרוב נעשה ביותר מדרך אחת. הנה כמה מהדרכים הנפוצות לגיוס לידים:

 

1. קידום ממומן ברשתות החברתיות: שיטה נפוצה למדי לגיוס לידים. מודעה מקודמת שתופיע אצל קהל היעד המטורגט, כאשר הגולשים המעוניינים מקליקים ועוברים לדף נחיתה פנימי של הרשת או דף נחיתה חיצוני באתר של העסק ומשאירים פרטים.

2. קידום ממומן בגוגל: פעמים רבות כאשר מקלידים ביטוי מסוים בגוגל, התוצאות הראשונות שיופיעו הן מודעות מקודמות בתשלום, ולחיצה עליהן תוביל לעמוד השארת פרטים ואיסוף ליד.

3. דפי נחיתה: דפי הנחיתה הם בעצם הפלטפורמה העיקרית לאיסוף לידים ברשת. ניתן להטמיע אותם בפרסומים ברשתות חברתיות, באתר שלנו, במודעות ממומנות בגוגל, לשלוח אותם בוואטסאפ, ועוד.

4. שיחות טלפוניות דרך מוקדי מכירות: אפשרות נוספת לגיוס לידים היא דרך מוקד טלפוני בענן. חברות מקצועיות המחייגות ללקוחות פוטנציאליים, מציעות שירותים ומוצרים אופציונליים ומעבירות אותן הלאה לעסקים בתחומים שונים.

5. קידום אורגני בגוגל: עסקים רבים אוספים הלידים שלהם דרך האתר, ולצורך כך יש לדאוג לתנועה גבוהה ותפוצה איכותית, לצד חווית משתמש טובה וקופי איכותי, מזמין ומושך. שיטת קידום יעילה וחשובה היא קידום אורגני בגוגל שמתייחס בדיוק לדברים האלו, ומטרתו היא לקדם אתרים לראש תוצאות החיפוש של ביטויים מסוימים בגוגל.

6. קידום אורגני ברשתות חברתיות: גם קידום אורגני ברשתות החברתיות זו דרך לאיסוף לידים (פרסום בקבוצות, העלאת פוסטים אורגניים בעמוד עסקי וכו׳).

7. ניוזלטרים: איסוף לידים דרך שליחת ניוזלטרים במייל. נחשבים ללידים חמים מפני שזהו דיוור ישיר של העסק אל הלקוחות הפוטנציאליים.

8. שותפים עסקיים: דרך מעולה לקבלת לידים היא שיתוף פעולה עם עסקים שהפעילות העסקית שלכם משלימה את שלהם וכך הלקוחות הפוטנציאלים מרוויחים יותר מהחיבור ואף נשארים נאמנים לשני המותגים.

 

 

מה זה חברת לידים? וכמה נפוצה התופעה של קניית לידים?

חברות לידים הן למעשה עסקים שהמטרה שלהם היא לאסוף פרטי קשר של אנשים שמתעניינים במוצרים או שירותים מסוג מסוים, והן מוכרות אותם לעסקים רלוונטיים מהתחום. החברות הללו אוספות את הלידים באותן הדרכים שדיברנו עליהם, רק שהפרסום הוא כללי ולא מתייחס לעסק ספציפי כזה או אחר. את הלידים שנאספים הן מוכרות למי שמעוניין בהם ומעוניין לנסות לגייס את הלקוח הפוטנציאלי. התופעה הזו היא נפוצה למדי בשנים האחרונות, אך לא כולם מסכימים שזוהי הדרך הטובה ביותר לגייס לידים. צריך לזכור כי אלו לידים קרים של לקוחות שמתעניינים באופן כללי בשירותים שאנו מציעים, אבל לא ספציפית בנו. עם זאת, זה לא אומר שבאופן גורף זה לא דבר מומלץ, ואם נשכיל לעבוד עם חברה מקצועית ואמינה נוכל בהחלט ליהנות מלידים איכותיים. לצורך כך חשוב שנוכל לפקח על השיחות וזה הזמן להבין איך אפשר לעשות את זה.

 

 

כיצד אוכל לפקח על איכות הלידים המגיעים לעסק שלי?

בין אם מדובר על ליד חם או ליד קר, ליד איכותי הוא כזה של אדם שמתעניין בצורה ברורה בשירות שאנו עתידים להציע לו. למשל, אם אדם השאיר ליד מתוך עניין בחיבור לאינטרנט מהיר ומה שאנחנו רוצים להציע לו זה בכלל חבילת גלישה ושיחות בסלולר, הסיכוי לגייס אותו לשורותינו הוא נמוך וזהו בהחלט לא ליד איכותי. חלק מהמוקדים עושים הכל כדי להוציא את פרטי הקשר מהלקוחות רק כדי למכור יותר לידים לעסקים, שרבים מהם הם לידים אבודים מראש.

 

ניהול לידים נכון ויעיל

עם זאת, זה לא אומר שאי אפשר ליהנות מהאפשרות של קניית לידים ואם נדע לפקח באמצעות שלוחה סלולרית והקלטת שיחות על הלידים שמגיעים אלינו, זה בהחלט יכול לעזור. נוכל להבין את תהליך השיחה בין המוקדנים ללקוחות הטלפוניים ולראות אם הוא אכן יעיל ונכון, להבין מה בעצם קורה בשיחות לא מוצלחות, נפיק לקחים לשיפור ונוכל ליישם דגשים חשובים על נקודות התורפה בתהליך המכירה. בסופו של דבר, הקלטת שיחות היא צעד יעיל שבהחלט מתאים לעסקים שעובדים עם מוקד איסוף לידים חיצוני, וגם כאלו המבצעים את תהליך המכירה עם הלידים בעצמם.

בנוסף לכך, במידה והפעילות העסקית שלכם משלבת בין אונליין לאופליין (לדוגמא, חברת תכשיטים שמוכרת גם האתר וגם בסניף) ולקוח השאיר פרטים באתר אבל ביצע את הרכישה בסופו של דבר באחד הסניפים. כיום מדידה שכזו אפשרית באמצעות אינטגרציית Did Tracker. האינטרגציה עובדת בצורה כזו שמספר הטלפון שהלקוח השאיר באתר מסונכרן עם מערכת המידע שלכם ובעת רכישה שמזינים את מספר הטלפון שלו המערכת מידע תדע לעשות את ההמרה אוטומטית ואתם תוכלו להסיק את המסקנות שלכם לגבי הקמפיינים הפעילים. 

 

ואם כבר אתם מפעילים מוקד כזה, כדאי להכיר 10 פעולות שישפרו את ביצועי המוקד כדי שבאמת תוכלו לעלות על טעויות ולהפיק לקחים כדי למקסם את הסיכויים של המוקד להצליח.

 

 

סיכום

איסוף לידים יעיל ואיכותי הוא הרבה פעמים קריטי למדי בתהליכי המכירה של עסקים שונים. על כן חשוב שנשכיל לבחור את התמהיל הנכון לגיוס הלידים שלנו, ואם בחרנו לעבוד עם חברת לידים חיצונית אז חשוב שנוכל לפקח ברמה גבוהה על תהליך האיסוף של הלידים ולשלוט עד כמה שניתן באיכות הלידים שמגיעים אלינו. שימוש נכון בלידים וניהול שלהם יכול להביא לצמיחה ולשגשוג של העסק בהקדם.

 

 

בהצלחה!

פוסטים נבחרים

מטוס נייר אדום

אם לא תרשמו, איך תגלו את החידושים ?

אם תרשמו, נדאג לשלוח לכם רק חדשות שמעניינות את העסק שלך