ניהול נכון ויעיל
20.9.2023

Voicenter -המדריך להגדלת המכירות וההכנסות לעסק שלכם

https://www.voicenter.com/media/5ssfdoia/untitled-design-9.png
אלכס פרידמן- סמנכ"ל שיווק ומכירות
6 דקות

הגדלת ההכנסות והמכירות של העסק היא המשימה הקשה ביותר עבור עסקים, ובעיקר עסקים חדשים שנמצאים בתחילת הדרך. הדבר נכון עוד יותר לעסקים שנפתחים ללא תכנון ארוך טווח, או עם תוכנית עסקית שלא מתאימה להם כראוי. גיבוש חזון, הגדרת יעדים, חשיבה אסטרטגית, ניתוח קהל היעד, קביעת מטרות מפורטת, הכנת תוכנית עסקית וכדומה, נחוצים לצורך השגת היעד – לקראת שגשוג כלכלי ועסקי. אז איך עושים את זה ומגדילים את ההכנסות והמכירות של העסק?

הגדרת יעדים

הגדרת היעדים היא הצעד הראשון לקראת הגדלת ההכנסות של העסק. הגדרת היעדים תסייע לכם להגדיר את מדרגות הביצוע, ולראות יעד ברור שאליו תוכלו לשאוף ולעבוד, ללא ניחושים. הגדרת היעד היא גם החלק הפסיכולוגי של העניין, משום שקשה לעמוד ביעד לא ברור ולא מוגדר לאורך זמן, בטח לא כשמעורבים עובדים רבים בארגון. השקיפות לגבי היעד היא חלק בלתי נפרד מהתהליך, ולכן חשוב מראש להגדיר מה היעד שלכם בטווח הארוך ולאן אתם רוצים להגיע.

הכרת העסק ותהליכי העבודה – וזיהוי נקודות חולשה

לאחר הגדרת היעדים, חשוב לנתח לעומק את העסק, את אופיו, ואת תהליכי העבודה האופייניים בו. זה חשוב לצורך התכנון שיעזור לכם להגשים את היעדים שהצבתם, ללא קיצורי דרך, תוך עמידה בכל האתגרים הידועים והבלת"מים. כל ניתוח כזה של תחום פעילות שלכם עשוי להציג את כל האפשרויות לשיפור, ונקודתית בנושא שיפור הכנסות ומכירות. אפשרויות אלה עשויות להתבטא למשל בשימוש בעזרים מייעלים, דוגמת חייגן אוטומטי (אשר מקצר ומייעל הוצאת שיחות ללידים). העזרים המייעלים יכולים לסייע בחיסכון זמן העבודה של העובדים, בייעול תהליכי עבודה ובמניעת איבוד לידים כתוצאה מחוסר ארגון. זהו את נקודות החולשה של התהליכים בעסק, שגם פוגעות ביכולת שלו להתמקד בעיקר – ודאגו לשפר אותם.

נוכחות בערוצי הפרסום הנכונים לעסק

הפרסום והשיווק הם חלק בלתי נפרד מפעילות העסק, אך חשוב לפרסם את העסק בפלטפורמות המתאימות לו. זה ישרת אתכם גם ברמה האסטרטגית של השיווק ובחשיפה לקהלי היעד הנכונים, גם ברמה הכלכלית שבה אתם חוסכים כסף על פרסום לא יעיל, וגם מוצאים פלטפורמות זולות שבהן ניתן לפרסם לקהל היעד המתאים ללא הוצאות משמעותיות (כמו רשתות חברתיות). האתגר הוא להבין מהן הפלטפורמות המתאימות לעסק שלכם, והיכן נמצאים הלקוחות שלכם. ברגע שתבינו את זה – תוכלו לקדם את הפרסום שלכם אל השלב הבא.

בחנו את תמחור המוצר או השירות

נושא התמחור הוא עולם רחב של שיקולים ואפשרויות. אם אתם מתמצאים בשוק שבו אתם פועלים ויודעים היטב מה המחירים שמקובלים בו ומה גובים המתחרים, זה כמובן חשוב אבל זה לא הכל. חשוב לעקוב אחר השינויים בשוק ולהגיב אליהם, ולעדכן מחירים בהתאם. עוד היבט שחשוב לזכור הוא המבצעים, ועד כמה תוכלו להרחיק איתם לכת מבלי להגיע למצב של הפסדים. את כל זה חשוב לעשות תוך הצגת תמונה של יציבות מול הלקוחות, מבלי לזגזג למעלה ולמטה באופן לא מחושב. בחנו היטב את תמחור המוצר שלכם, ואם צריך – פנו לאיש מקצוע לצורך התאמת המחירים.

השירות והלקוח מעל הכול

היבט השירות ללקוח חשוב מאין כמוהו, ולעתים אפילו יותר מהמוצר עצמו. חשוב להכשיר את העובדים שלכם כדי שיוכלו לתת שירות לקוחות אדיב ומקצועי, ויש גם עזרים טכנולוגיים שיכולים לסייע לכם בייעול תהליכי השירות. למשל, אם אתם מפעילים שירות לקוחות טלפוני, תוכלו להשתמש בממשק לניהול מוקד טלפוני שיסייע בניהול השירות ללקוח, או חייגן טלפון ישירות מהמחשב שיסייע בייעול תהליכי העבודה של העובדים מול הלקוחות. מעבר לשימור לקוחות קיימים, שירות באיכות גבוהה יסייע להגדיל את המכירות ולמשוך לקוחות חדשים על סמך המוניטין שלכם כארגון שנותן שירות מעולה. שירות ברמה נמוכה הוא אחת הסיבות העיקריות לאובדן לקוחות ולמוניטין שלילי, וניתן למנוע את זה מראש.

היעזרו באנשי מקצוע בעת הצורך – גם אם זה יעלה לכם יותר

יש לא מעט סיבות טובות להתייעץ עם מומחים שונים. נכון שזה כרוך בתשלום לא מבוטל, אבל אם תעשו פעולות בעצמכם והן יתבררו כטעות בגלל חוסר הכשרה או ידע בתחום, התיקון והנזקים עשויים לעלות על הסכום שתשלמו עבור יועץ מקצועי. זה יכול להיות בתחום המכירות, בתחומים טכניים שקשורים להטמעה או תפעול של מערכות מחשוב, הכשרות מקצועיות לעובדים, ועוד. זו השקעה לטווח ארוך שתשתלם ותמנע בעיות פנים או חוץ ארגוניות, ותאפשר לכם להתמקד בעבודה יעילה והשגת היעדים שהצבתם.

סיכום

הגדלת המכירות וההכנסות היא משימה לא פשוטה, אבל עם תכנון נכון, שימוש במערכות טכנולוגיות מתקדמות, ייעוץ בעת הצורך והצבת יעדים ריאליים המתאימים לעסק, תוכלו לעשות זאת. מדובר בתהליך ארוך טווח שלא יכול להתבטא בשטח בתקופה קצרה, ולכן היאזרו בסבלנות, היו נחושים – ותוכלו להצליח.

פוסטים נבחרים

מטוס נייר אדום

אם לא תרשמו, איך תגלו את החידושים ?

אם תרשמו, נדאג לשלוח לכם רק חדשות שמעניינות את העסק שלך