ניהול נכון ויעיל

שיחת ועידה עסקית: כל מה שחדש

https://www.voicenter.com/media/4vtibo10/voicenter.jpg
ניצן גוטמן | מנכ"ל מייסד-שותף
6 - 8 דקות

שיחת ועידה עסקית, בהגדרה בסיסית ופשוטה, היא כל שיחה קולית (עם או בלי וידאו) בין כמה אנשי עסקים בו זמנית. מדובר בצורת תקשורת שימושית מאוד, ותיקה ופופולארית. היא מאפשרת לחבר כמה גורמים במהירות ובצורה שמחקה ביעילות רבה פגישה פיזית. מה זה אומר לעסקים? איזו השפעה יש לשירותי ענן על שיחות ועידה ומה חדש בתחום? במאמר שלפניכם תוכלו לקבל את כל התשובות לשאלות אלה.

 

שיחת ועידה עסקית

מבחינת עסקים פגישות הן צורך חיוני. לעיתים לא רחוקות פגישות אלה דורשות נוכחות של אנשים אשר נמצאים כרגע במיקומים שונים, בין אם בסניפים שונים של אותו העסק או אפילו במדינות שונות. שיחת ועידה מספקות את הפתרון הנוח לכך. הדרך הנכונה לעשות זאת עשויה לדרוש גם שימוש יעיל בטכנולוגיית שיחות הוועידה הכוללת את הפונקציות האלה:

  • תקשורת קולית – סוג התקשורת החיוני והבסיסי ביותר בשיחות מסוג זה.
  • תקשורת וידאו – תוספת חשובה מאוד המאפשרת אינטראקציה אנושית טבעית יותר וגם המחשה ויזואלית של דברים שונים.
  • יכולות מתקדמות בתוכנה – בשיחות ועידה יש הרבה יותר מאשר תקשורת קול ותמונה. היום תחום זה כולל גם יכולות עזר רבות, כגון שיתוף מסך.
  • איכות התקשורת – יש היבטים מסוימים של מערכות אלה, בתוכנה ובחומרה, אשר מבטיחים תקשורת יעילה וחלקה.
  • אבטחה – היבט משלים חשוב הוא לאבטח את התקשורת כך שגורמים לא מורשים לא יצוטטו לה.

 

השפעת שירותי הענן על שיחת הוועידה

היום יש מקבילות "בענן" כמעט לכל סוג תוכנה שזמין באופן מקומי, כך גם באשר לפתרונות של שיחת ועידה. יותר מכך – התחום של העברת קול על גבי האינטרנט בטכנולוגיית VoIP, הוא בשל ומתקדם מאוד. הודות לכך רואים פתרונות מתקדמים מאוד בתחום זה, כגון מרכזיה בענן של חברת וויסנטר. אלה מביאים את היכולות המתקדמות, להישג ידו של כל עסק ממוצע. השפעת שירותי הענן על שיחות ועידה היא בין השאר בתחומים האלה:

  • פישוט – יכולת לבצע שיחות ועידה באופן קל מתמיד.
  • הוזלה – קבלת יכולות אלה בעלויות נמוכות.
  • גמישות – קלות בחירת שירותים כאלה ומעבר בין שירות לשירות. הגמישות מתבטאת גם בשימוש במערכות שיחות ועידה, אשר מאפשר לבצע את השיחות בקלות ומכל מקום כולל במסגרת עבודה מרחוק.
  • עדכניות – שימוש בשירותי ענן מבטיח שאתם עושים שימוש בטכנולוגיה העדכנית ביותר (מאחר שספק השירות מעדכן את החומרה והתוכנה בהתמדה מאחורי הקלעים).
  • אינטגרציה קלה – קל יחסית להתחיל להשתמש בפתרונות הענן בתחום זה ולחבר אותם למערכות אחרות.

 

מה חדש בתחום שיחות הוועידה?

בין המגמות שרואים לאחרונה בתחום זה אלה כמה מגמות בולטות ביותר:

  • עבודה מהבית – השימוש בשיחות ועידה מתרחב, בין השאר מאחר שרואים היום יותר עבודה מהבית ומרחוק.
  • במצבי משבר – כפי שראינו בהקשרים בריאותיים וביטחוניים, לא כל העובדים והמנהלים בהכרח יהיו זמינים במשרד כרגיל במצבי משבר. המודעות הגוברת לכך מחזקת את הנטייה להשתמש בפתרונות שיחת ועידה.
  • עריכת וידאו בשידור חי – בתחום התוכנה שמעבדת את התקשורת עבור הוועידה, יש חידושים בעיקר בכל הנוגע לווידאו. בולט מאוד נושא השכלול או עריכה של וידאו בזמן אמת. דוגמה ידועה לכך היא הוספת רקע וירטואלי לכל משתתף בשיחה. כך שאם משוחחים למטרה מקצועית מהבית, אפשר בצורה כזו לספק לשיחה מראה יותר עסקי ומכובד.
  • אתגרי אבטחה גוברים – ככל שהשימוש העסקי בשיחות ועידה מתרחב, ובעיקר מהבית, כך גובר אתגר האבטחה. מאחר שבעסקים אין "וואקום", היכן שיש אתגר טכני כזה, מתפתחים גם לא מעט פתרונות.
  • Videobarרואים שימוש גובר בהתקנים בצורת פס ארוך, שבהם כלולים מצלמות, מיקרופונים ורמקולים. זהו פתרון אלגנטי וקומפקטי, להקמת התשתית לקיום שיחת ועידה עסקית בכל מקום ובמהירות יחסית. אפשר גם לחבר התקנים אלה לצג.

 

הציוד הדרוש לחדר שיחת ועידה עסקית

חדר לשיחות ועידה עשוי לכלול ציוד מסוגים שונים, כולל ריהוט, חומרה ותוכנה. בדרך כלל הוא יכלול לפחות את הרכיבים האלה:

  • מצלמות וצגים, מיקרופונים ורמקולים, אשר מספקים את הבסיס לקיום שיחות ועידה.
  • טלפונים ייעודיים למטרה זו ואולי מערכות ראש.
  • חיבור אינטרנט ואינטרנט אלחוטי.
  • מתאמים וציוד משלים מסוגים שונים, כגון מרכזיית IP.

 

שאלות נפוצות

 

לאילו ארגונים מתאימה שיחת ועידה עסקית?

שיחות ועידה מתאימות בעיקר לעסקים הממוקמים בכמה מקומות מרוחקים, לעסקים גדולים ולעסקים בין-לאומיים. אך באופן כללי, זו היא יכולת שעשויה להיות שימושית לכל עסק, במוקדם או במאוחר.

 

מה מיוחד בשיחת ועידה עסקית?

שיחת ועידה עסקית דווקא, חייבת להיות באמינות מרבית מבחינת זמינות התקשורת. היא גם צריכה להיות באיכות גבוהה מספיק מבחינת השמע והווידאו. כמו כן, יכולות מתקדמות שונות שיש במערכות כאלה, עשויות להיות שימושיות במיוחד בהקשר העסקי.

 

מהו חדר ועידה וירטואלי?

לא לכל עסק מתאים להקים חדר ייעודי לוועידות בלבד. חדר ועידה וירטואלי מספק תחליף שימושי וגמיש לכך.

 

לסיכום

לכל עסק אשר עושה שימוש בשיחות ועידה, כדאי לעקוב אחר ההתפתחויות בתחום זה. בעקבות זאת, כדאי ומשתלם לנצל בחוכמה גם את הציוד העדכני יותר וגם את החידושים למיניהם.

פוסטים נבחרים

מטוס נייר אדום

אם לא תרשמו, איך תגלו את החידושים ?

אם תרשמו, נדאג לשלוח לכם רק חדשות שמעניינות את העסק שלך