טכנולוגיה וחדשנות
17/07/2022

שירותי ענן מומלצים

https://imagedelivery.net/96rXur4ZJ5lf0RWFpqlHvQ/5aeffb09-1751-4890-61b0-43bd2237e500/public
זאב אוליקר | CIO
8 דקות

כיום שירותי ענן הם חלק בלתי נפרד מפעילות עסקית, ולא משנה אם אתם עסק קטן או ארגון גדול – עשויה להיות לכם תועלת רבה משירות שכזה. אז מדוע שירותי הענן פופולאריים כל כך? מהן כמה דוגמאות בולטות במיוחד לשירותים מומלצים בתחום זה? כיצד תדעו אם אתם זקוקים לשירותים כאלה? לפניכם כל התשובות לשאלות החשובות האלה, ועוד.

שירותי ענן הם חלק בלתי נפרד מפעילות עסקית

אז למה בכלל שירותי ענן?

כמעט שאין היום עסק שלא מוצא עצמו משתמש בשירותי ענן בהיקף כזה או אחר ונהנה מיתרונותיהם. גם עסקים שעוד לא בדקו את הנושא באופן רשמי, יזום ושיטתי, נתקלים שוב ושוב במצבים שבהם מחפשים פתרון נוח עבור מטלה ספציפית מסוימת. עסקים משתמשים גם בשירותים כגון ג’ימייל או דרופבוקס (עוד עליהם נרחיב בהמשך) כדי לאחסן נתונים כאלה ואחרים, ותודות לבשלות התחום, קלות השימוש בו וזמינותו דרך כל חיבור אינטרנט פשוט, הוא מתאים ובמקרים רבים מיושם בעסקים כמעט מכל תחום. אמנם שירותי ענן לא מחליפים לגמרי את המחשוב הפנימי, אך הם משתלבים בו היטב בהיקפים שונים ובדרכים שונות בהתאם לצורך. שירותים כאלה זמינים כמעט בכל נושא שעבורו יש תוכנה פנימית עבור עסקים. אפילו אם אלה מערכות "כבדות" כגון ERP.

 

אז מי זקוק לכך? שירותי הענן מתאימים לכל העסקים שיתאים להם לנצל את יתרונותיהם העיקריים, כגון:

  • חיסכון כספי – שימוש בשירותי הענן במקום מערכות מחשוב פנימיות. תודות לכך תוכלו להנות מצמצום הוצאות על חומרה, רישיונות תוכנה וכוח אדם מקצועי לטפל בכך. כמו כן, יש המעבר למודל כספי נוח יותר של תשלום חודשי קבוע וקטן יחסית, שתואם להיקף המשאבים שצורכים בפועל.
  • להתמקד בעיקר – את המשאבים שהתפנו תוכלו להפנות למטרות אחרות, כולל מטרות שהן יותר אסטרטגיות וחשובות מבחינתכם.
  • גמישות – יכולת לצרוך בקלות משאבים בהיקפים משתנים, גם אם השינוי הוא גדול ולעתים קרובות. היבט אחר של גמישות הוא ביכולת לעבוד מול שירותים אלה מכל מקום ובכל זמן. לא רק מתוך העסק עצמו, אלא גם מרחוק, מהדרכים ומהבית.
  • עדכניות - שירותי ענן מספק איכותי מבוססים על מערכות תוכנה אשר מתעדכנות בהתמדה מאחורי הקלעים. הדבר חוסך לכם בעלויות שדרוג מערכות, משפר אבטחה ומבטיח זמינות של התכונות המתקדמות ביותר במערכות אלה.
  • יעילות – התממשקות סטנדרטית וקלה למערכות אחרות.
  • יכולת להשיג יותר בפחות –תודות לשירותי הענן ניתן לשכור שימוש מרוחק בכל משאב או כלי שתרצו. המשמעות העסקית היא דרמטית: זה אומר שאתם יכולים להתחרות למעשה בעסקים גדולים מכם בהרבה.
  • שרידות – שיפור ההמשכיות העסקית והעמידות בפני מקרי כשל.

 

קבלו את שירותי הענן המומלצים

למי שמחפשים שירותי ענן מומלצים, כדאי להכיר לפחות את שלושת המקורות האלה:

  • הענן של גוגל - Google Cloud Platform הוא ללא ספק בין הבולטים ביותר בתחום זה. הוא כולל כלים רבים, בתחומים כגון שירותי עיבוד, אחסון, בסיסי נתונים, רישות, ביג דאטה, IoT, ניהול זהויות ואבטחה. בין יתרונותיו, בולטים קלות השימוש והיותו נפוץ ולכן גם מוכר מאוד.
  • הענן של אמזון - Amazon Web Services (AWS) הוא אוסף שירותי ענן וותיק ומבוסס. בולטים בו בין השאר שירות האחסון הפופולארי Amazon Simple Storage Service, שירות בסיס נתונים, שירותי BI וביג דאטה שונים, שירותי אותנטיקציה, כלי פיתוח, שירותי remote computing, שרתים כשירות וכן שירות דואר. בין יתרונותיו, נמצאים היקף השירותים הרחב, כולל שירותים רבים ומתקדמים אשר מיועדים ספציפית עבור עסקים.
  • הענן של דרופבוקס – Dropbox מציעה שירות אירוח קבצים מתקדם, אשר זמין על מגוון פלטפורמות נפוצות (חלונות, אנדרואיד, לינוקס ואייפון). הוא מצטיין בנוחות שימוש, מהירות וסנכרון יעיל. בין תכונותיו המתקדמות נמצאת למשל היכולת להעלות תמונות ממצלמות אל הענן של השירות באופן אוטומטי.

 

איך אני יודע אם אני זקוק לשירותי ענן?

ההחלטה לגבי הצורך בשירותי ענן תלויה בפרמטרים רבים, ולכל עסק הפרמטרים המתאימים לו. במבט כללי, ייתכן שאתם זקוקים לכך, בהתאם לשיקולים הבאים:

  • האם סקלאביליות מאתגרת אתכם? - אם מערכות המחשוב שלכם אמורות לתת מענה לדרישות משתנות מאוד, ייתכן שישתלם יותר לפתור זאת באמצעות שירות ענן.
  • לקראת שינוי מתוכנן – עסקים משתנים כל הזמן בדרכים שונות, והמחשוב שלהם אמור כמובן להסתגל לכך בהתאם. אם מתוכנן שינוי גדול במערך המחשוב שלכם, קחו בחשבון את שירותי הענן.
  • במקום מערכת ישנה –אם יש לכם מערכות מחשוב שמתקרבות לסוף חייהן או שכבר לא מתאימות מסיבה כזו או אחרת, זו הזדמנות לשקול מעבר לשירות ענן.
  • כאשר מחפשים היכן להתייעל – האם אתם מחפשים דרכים לקצץ עוד בהוצאות? האם מערך המחשוב שלכם הולך ומתנפח? האם אינכם בטוחים שכל ההוצאות אכן תורמות ישירות לשורה התחתונה העסקית? ככל שמערך המחשוב גדול יותר, צריך לזכור: גלום בכך פוטנציאל רב להתייעלות וחיסכון. אחד הערוצים המובהקים כיום שבו ניתן להשיג זאת הוא מעבר לשירותי ענן.

 

כדי להוסיף ולהתעמק בשאלת הצורך בשירותי ענן, ראו סקירה של סיבות טובות להעביר את התקשורת הארגונית לענן. כמו כן, מומלץ לבדוק את שירותי Voicenter בתחום. החברה מציעה לעסקים מבחר שירותי ענן מתקדמים בתחום הטלפוניה. זאת, בהתבסס על ענן של חמש חוות שרתים, אשר ממוקמות בישראל, באירופה, בארצות הברית, הונג-קונג ואוסטרליה. תודות לפריסה רחבה זו, מובטחת רציפות בפעילות ושרידות מיטבית של מידע הלקוחות. אגב, אצל Voicenter תמצאו גם ציוד משלים מסוגים שונים, כולל נתבים, טלפונים, אוזניות וכרטיסי סים לטלפונים סלולאריים.

 

לסיכום

שירותי ענן הם השירותים המבוקשים ביותר כיום בעולם העסקי, ונותנים לעסקים יכולות התייעלות, חדשנות וכמובן התקדמות וייעול. אם אתם רוצים לדעת עוד בנושאים שונים ומעניינים עבור עסקים, אתם מוזמנים לבקר בבלוג האתר שלנו. נצלו גם אתם את התועלות הרבות והחשובות אשר שירותי ענן יכולים לספק לכם.

שירותי ענן

פוסטים נבחרים

מטוס נייר אדום

אם לא תרשמו, איך תגלו את החידושים ?

אם תרשמו, נדאג לשלוח לכם רק חדשות שמעניינות את העסק שלך